השקט שאחרי הפרישה: איך לתכנן יציאה לפנסיה כך שתוכלו לחיות בכבוד ולדאוג לילדים והנכדים?

20/09/2024

3' דק קריאה

כל חיינו אנחנו מפרישים כספים לקרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל או קרנות השתלמות מתוך הנחה שיאפשרו לנו לחיות ברווחה כלכלית ולאפשר לילדים והנכדים חיים נוחים.

אבל המציאות הרבה פחות ורודה. רבים מהישראלים, כשהם מגיעים לגיל הפרישה, מגלים שהפנסיה שלהם לא מספיקה כדי לקיים את אורח החיים שהתרגלו או שאפו להגיע אליו. בין היתר, זה נובע משחיקת הערך של הכסף כתוצאה מהאינפלציה, יוקר המחייה, היבטי מיסוי, מצב השוק ועוד. 

לרבים מאיתנו חסר ידע קריטי שפוגע קשות בפנסיה שלנו

אף ביה"ס או אוניברסיטה מעולם לא הכינו אותנו למבחן הגדול באמת: להתכונן נכון לפרישה. זו הסיבה שרק כ-8% מהפורשים עושים את זה כמו שצריך ובאמת יש להם מספיק כסף בפנסיה.

מנגד, החלטות כלכליות שגויות עלולות להיות בלתי הפיכות והן גורמות לרובנו להפסדים אדירים שיכולים להסתכם במיליוני שקלים. אז אם אתם לא רוצים להישאר עם קצבה מצומקת או חלילה למצוא את עצמכם נאבקים כלכלית לאחר הפרישה, אתם צריכים שיהיה לכם תכנון קפדני ומקצועי – ויפה שעה אחת קודם!

החדשות הטובות – בישראל פועל גוף שסייע כבר לאלפי פורשים לצאת לפנסיה עם יותר כסף, יותר ביטחון ובעיקר עם שקט נפשי – למרות האינפלציה ויוקר המחייה המאתגרים. זה נעשה באמצעות תכנון פרישה מדוקדק שמטרתו להגדיל את ההכנסות בפנסיה, למקסם את הטבות המס, ולתכנן מראש את העברת הכספים והרכוש ליורשים.

לאבחון פנסיוני חינם והתאמת תוכנית פרישה - ענו על השאלה

האם יצאתם לפנסיה?

🔒 שאלון אישי ומאובטח 🔒

מה כולל תכנון פרישה נכון?

גיא ברנד. מייסף שותף ב"מטרות פיננסיות".

בשיחה ממוקדת שקיימנו עם גיא ברנד, מייסד שותף ב-'מטרות פיננסיות' שכבר עזרה לאלפי ישראלים לפרוש בביטחון כלכלי – ביקשנו להבין מה כולל התהליך בעצם. הנה התובנות שהוא סיפק לנו:

"תכנון פרישה לוקח בחשבון את כל ההיבטים החשובים שיבטיחו לאנשים את הביטחון הכלכלי שמגיע להם, אחרי שהם מפסיקים לעבוד. קודם כל, בודקים אם הקופות והחסכונות הנוכחיים מניבים קצבה מקסימלית או שיש אפשרויות טובות יותר. תכנון שנעשה נכון יכול להגדיל את הפנסיה בין מאות אלפי למיליוני שקלים במצטבר."

עוד הוא הוסיף:

"אחרי זה בודקים מה קורה עם כספים נזילים שנצברו והאם יש כספים שניתן לפדות עם אפשרות לפטור ממס. החוכמה פה היא להבין האם כדאי למשוך את הכספים האלה עכשיו או לשלוח אותם לעבוד בהשקעות סולידיות חכמות. בשביל זה צריך מתכנן פרישה מקצועי שממש יושב ועובר איתך על הדברים האלה."

"הנקודות החשובות הבאות זה לוודא שמנצלים את כל הטבות המס שפורשים זכאים להן במסגרת קיבוע זכויות מה שמאפשר להגדיל את ההכנסה נטו בפנסיה. חשוב לזכור שתכנון פרישה לא מתמקד רק במי שפורש, אלא גם בעתיד והביטחון הכלכלי של יתר בני המשפחה."

בסיום ברנד הדגיש:

"אחד הדברים החשובים שיש לדעת הוא שההחלטות הקשורות ליציאה לפנסיה אינן ניתנות לשינוי לרוב. אם לא מתכננים נכון ובזמן את הפרישה, זה עלול להסתיים בהפסדים של מיליוני שקלים – וזה גלגל שבדרך כלל כבר לא ניתן להחזיר."

"קיבלתי 12,000 ש"ח ועוד חצי מיליון בבנק והכל פטור ממס"

משה, לקוח של 'מטרות פיננסיות', שיתף: "בגיל 67 פוטרתי מהעבודה ונזקקתי לקצבה מהביטוח מנהלים שלי. גיליתי שיש הלוואה של 350,000 ש"ח בפוליסה, מה שמנע ממני למשוך את הקצבה. פניתי ל-'מטרות' שעזרו לי לשחרר 350,000 ש"ח כדי לסגור את ההלוואה והתחלתי לקבל קצבה חודשית של 12,000 ש"ח בפנסיה. בנוסף, הם עזרו לי לפדות עוד כחצי מיליון ש"ח והכל פטור ממס" 

לאבחון פנסיוני חינם והתאמת תוכנית פרישה – השאירו פרטים

🔒 טופס אישי ומאובטח באמצעות טכנולוגיית SSL מתקדמת.

עוד כתבות שיכולות לעניין אותך

כתבות פופולריות

דילוג לתוכן