חסר תקדים: דירות בדובאי עם בריכה במרפסת המסוגלות לייצר 14% תשואה לאחר הוצאות ניהול

לא רק 0% ריבית – העובדה הבאה מצביעה על כך שדובאי היא המדינה עם הפוטנציאל הגבוה ביותר בתחום הנדל"ן בטווח השנים הקרובות.

20/09/2024

3' דק קריאה

המודעות להזדמנויות הנדל"ניות בדובאי הולכת וגוברת, אך כיצד ניתן לצפות את התנהגות השוק בשנים הבאות בעזרת עובדות? פלקון, חברת נדל"ן המתמחה בשיווק וניהול נכסים בדובאי, מצביעה על עובדה משמעותית ופוקחת עיניים שעשויה להסביר את התופעה.

העובדה הפשוטה שהמומחים מצביעים עליה: הגירת המיליונרים הגדולה בעולם.

מאז 2020, איחוד האמירויות, ובמרכזה דובאי, מככבת במקום הראשון בהגירת מיליונרים – גם בממוצע וגם בעקביות. למעט שנת 2023, שבה אוסטרליה עקפה את דובאי ב-700 מיליונרים בלבד (5,200 באוסטרליה מול 4,500 באמירויות), דובאי הייתה במקום הראשון בכל השנים הללו.

אך מה שבולט במיוחד הוא המצב בשנה הנוכחית. על פי התחזיות, איחוד האמירויות צפויה לקלוט עד סוף השנה סך כולל של 6,700 מיליונרים חדשים, וזאת בהשוואה למקום השני – ארצות הברית, הצפויה לקלוט רק 3,800 מיליונרים מהגרים (!)

ואם בנדל"ן עסקינן, ניתן להמחיש את הנתון הזה בצורת טבלה שתציג עד כמה הוא יוצא דופן ביחס לשטח המדינות והאזורים הנלקחים בחשבון.

אז אחרי שצפיתם בטבלה, אנחנו כאן רק כדי להזכיר – ארה"ב היא במקום השני אחרי דובאי בהגירת מיליונרים, כאשר דובאי מובילה עם 11,471% יותר מהגרים לקמ"ר מאשר לעיר ההגירה המקבילה בארה"ב, השנייה בדירוג הגירת המיליונרים השנתית.

ישנם עוד המון נתונים נוספים שמצביעים על דובאי כהזדמנות נדל"נית יוצאת דופן – קפיטליזם חכם, עידוד השקעות, מיסים נמוכים ועוד. אך גם כשבוחנים את נתוני הגירת המיליונרים בלבד, ניתן להבין שמדובר במומנטום נדיר בשוק, שכבר הוכיח את עצמו בצמיחה יוצאת דופן בשנים האחרונות וצפוי להמשיך ולשבור שיאים, זאת על פי כל התחזיות של יודעי דבר.

לשם המחשה, דירות 3 חדרים במגדלי יוקרה רבי קומות מול הבורג' ח'ליפה נמכרות כיום במחיר של 3-4 מיליון דירהם (שווי הדירהם כמעט זהה לשקל), מעט פחות ממחירה של דירה בפתח תקווה.

השטחים באזור הבורג' כמו הביזנס ביי והדאון טאון הולכים ופוחתים וצפויים להפוך לפחות נגישים במחיר בשנים הקרובות. זה ישפיע על אזורים שכיום נגישים יותר במחיר (600,000 דירהם ומעלה), וגם מחירים אלו צפויים לעלות, תהליך שכבר קורה בפועל.

אך אל תטעו לרגע, אנחנו לא מדברים רק על שוק שמציע הזדמנות עתידית המתבססת על עליית ערך בלבד. דובאי מציגה את השוק החזק בעולם להשכרת דירות לתקופות קצרות לתיירים דרך פלטפורמות כמו AirBNB, עם פרויקטים חדשים המציעים דירות עם בריכה במרפסת במגדלים רבי קומות. פרויקטים אלו צפויים להניב תשואה של בין 14%-25% בהשכרות מסוג זה.

לאלו "הסולידיים" שבינינו, ניתן גם לבחור בנכסים באזורי קהילה המתאימים להשכרה לטווח ארוך (חוזה לשנה), עם תשואה שנתית ממוצעת של 6%-8%. יתרון נוסף הוא שהשכירות באזורי קהילה בדובאי משולמת לרוב בתשלום שנתי מראש, מה שמאפשר למשקיעים ליהנות מנזילות ולהשתמש בסכום השכירות להשקעות נוספות.

ריבית אפס - הדובדבן שבקצפת בעסקאות נדל"ן בדובאי

הקבלנים בדובאי מאפשרים לרכוש דירה מהון עצמי של 170,000 דירהם בלבד, המהווה 20% משווי הנכס, כאשר שאר התשלום נפרס על פני 6-8 שנים בהלוואה מול הקבלן ללא ריבית. כן, שמעתם נכון – 0% ריבית על הלוואה לרכישת דירה ישירות מהקבלן, בשוק עולמי שבו הריבית מתחילה מ-5.5% במקרה הטוב.

*כתבה זו מסכמת נתוני שוק ותחזיות המבוססות על מקורות צד ג'. עם זאת, יש להפעיל שיקול דעת בכל החלטה.

למידע על השקעות בדובאי – השאירו פרטים

🔒 טופס אישי ומאובטח באמצעות טכנולוגיית SSL מתקדמת.🔒

עוד כתבות שיכולות לעניין אותך

כתבות פופולריות

דילוג לתוכן