למרות יוקר המחייה: איך תוכלו להבטיח את העתיד הכלכלי של המשפחה?

20/09/2024

3' דק קריאה

מחירי הדיור, הארנונה, המשכנתא, העגלה בסופר שמתייקרת משבוע לשבוע… האם באמת מישהו מופתע שיש ישראלים שמרוויחים 20-30 אלף שקל ובקושי סוגרים את החודש? והכי אבסורד – זה קורה בזמן שהבנקים הגדולים עשו רווחים של למעלה מ-7 מיליארד שקלים בשנה החולפת, על הגב של הציבור, כשמצד שני הריבית שאנחנו מקבלים על הפק"מ רק הולכת ומצטמקת.

הבעיה הגדולה היא שאף אחד מעולם לא לימד אותנו כיצד להתנהל נכון עם הכסף ובאמת להרבה משפחות היום חסרים כלים וידע מהותיים שהם קריטיים כדי להבטיח לעצמנו עתיד כלכלי בטוח. 

 

וכך, אנחנו נמצאים במצב בלתי נתפס שמעל 50% מהמשפחות בישראל "חולות" במינוס כרוני ולפחות 20% חיות מהלוואה להלוואה. אז מה באמת ניתן לעשות כדי לצאת ממירוץ העכברים הזה ולהבטיח לבני המשפחה שלנו ביטחון כלכלי אמיתי?

"משחק השחמט הכלכלי"

תכנון פיננסי הוא המפתח ליצירת עתיד יציב ושקט כלכלי למשפחה. גובה השכר? אין ספק שהוא חשוב, אבל מה שבאמת משפיע על יציבות כלכלית הוא איך אנחנו מנהלים את הכסף. זה קצת כמו משחק שחמט. ברגע שמכירים את הכללים ומיישמים אסטרטגיה חכמה – הסיכויים לנצח גדלים משמעותית.

איך מנצחים ב"משחק"? באמצעות כלים וידע שמעולם לא לימדו אותנו בשום ביה"ס או אוניברסיטה: איך חוסכים בצורה עקבית, מה חשוב לבדוק בפנסיה, איך מנהלים תקציב, התאמת התיק הביטוחי, איך להימנע מטעויות כלכליות וכמובן יצירת תוכנית השקעות שגורמת לכסף לעבוד בשבילנו.

לדוגמה, האם ידעתם שחיסכון קטן אך קבוע יכול לגדול באופן משמעותי באמצעות עקרון "הריבית דריבית"? למשל, אם הייתם משקיעים בחודש 1,000 ש"ח בממוצע במדד S&P500 למשך 10 שנים, – היום כבר היו לכם כ-212 אלף שקלים או למעלה מ-700 אלף שקל בתוך 20 שנים. וזה רק מהריביות!

סוף סוף מישהו הרים את הכפפה

פערי הידע האלה הם בדיוק הסיבה שלשמה הוקמה 'מטרות פיננסיות' – חברה המתמחה בליווי פיננסי עם יועצים פיננסיים מהבכירים במשק הישראלי שכבר עזרו לאלפי משפחות להבטיח את גורלן הכלכלי.

קבוצת 'מטרות פיננסיות' מספקת ליווי פיננסי אישי ומותאם למשפחות בעידן של יוקר מחייה ואינפלציה מאתגרים. התוכנית כוללת 5 מפגשים שבהם מומחה הפיננסי מנתח את המצב הקיים, לרבות מה קורה עם כספי הפנסיה, איך המשפחה מנהלת תקציב, בחינת התיק הביטוחי, התאמת מסלולי משכנתא והלוואות ואיתור אפיקי השקעה כמו נדל"ן ושוק ההון שגורמים לכסף לייצר עוד כסף.

בנוסף, מקבלים גישה בלעדית לספריית V.O.D רחבה עם למעלה מ-300 שיעורים על מגוון נושאים פיננסיים – כולל גישה להרצאות חודשיות עם מיטב המומחים הפיננסיים בישראל ובראשם ירון זליכה – פרופ' בכיר לכלכלה ולשעבר החשב הכללי באוצר.

כל זאת במטרה להפסיק להיות במצב של מרדף אחרי הכסף וסוף סוף להבין אין לגרום לו לעבוד בצורה חכמה שגורמת לו לגדול. 

לאבחון פיננסי ראשוני בחינם – בחרו את גילכם

🔒 שאלון אישי ומאובטח 🔒

"כאילו מישהו פיזר ערפל מהעיניים שלי"

מורן, 47, משתפת: "לפני כשנתיים התגרשתי ונאלצתי להתמודד עם מציאות חדשה ולהתעסק בנושאים שלא היו בתחום האחריות שלי ואחד הנושאים הכי גדולים ומלחיצים זה הנושא הכלכלי. יום אחד אחותי אמרה לי שהיא שמעה על מטרות שיש שם מרצים שמנגישים את כל הנושא הפיננסי לאנשים פשוטים. עד היום נתתי לאנשים אחרים לדאוג לאינטרסים שלי. אנשי השכר מתעסקים בפנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל… כל המילים האלה אני יודעת לומר אבל מעולם לא הבנתי מה המשמעות. זה כאילו מישהו פיזר ערפל מהעיניים שלי. אני ממליצה לכל מי שצריך להיכנס לזה אול אין."

לאבחון פיננסי ראשוני בחינם – בחרו את גילכם

🔒 שאלון אישי ומאובטח 🔒

לאבחון פנסיוני חינם והתאמת תוכנית פרישה – השאירו פרטים

🔒 טופס אישי ומאובטח באמצעות טכנולוגיית SSL מתקדמת.

עוד כתבות שיכולות לעניין אותך

כתבות פופולריות

דילוג לתוכן